Haberler

Duruş bozukluğuna ergonomik çözüm

Masa başında çalışan herkesin risk grubunda olduğunu belirten Doktor Müge Yetener, “Duruş bozukluklarının önlenmesi için öncelikle ofis ortamının ve kullanılan araçların ergonomik olması gerekir” dedi.

 

Bilgisayar karşısında çalışanlar başta olmak üzere son dönemde insanların en şikayetçi olduğu rahatsızlıkların başında gelen duruş (postür) bozuklukları; spor, fizik tedavi ve ergonomik oturma ve çalışma yöntemleri ile giderilebiliyor. Duruş bozukluklarının, çalışma ortamının ergonomik olarak düzenlenmesiyle engellenebileceğini belirten Dr. Müge Yetener, şunları söyledi:
“Düzgün bir duruşa sahip olmak sağlık açısından, dengeli beslenme, egzersiz yapma ve düzenli uyuma kadar önemlidir. Masabaşında ve bilgisayarla çalışan birçok insanın duruş bozukluklarının önlenmesi için öncelikle ofis ortamının ve kullanılan araçların ergonomik olması gerekir. Ergonomide oluşan bir eksiklik ya da ergonomik yetersizlik başta göz rahatsızlıkları, baş, boyun, sırt, bel ağrıları; el, bilek, eklem sorunlarına yolaçmaktadır. Çalışırken bilgisayar ekranı tam karşıda, üst kenarı göz hizasında olacak şekilde ayarlanmalıdır. Doğru bir el-mouse yerleşimi için klavye ve mouse aynı yükseklikte olmalıdır.

OTURMA ŞEKLİ DEĞİŞTİRİLMELİ

Çalışma esnasında masaya yakın oturulmalı, masa yüksekliği 68-72 cm olmalıdır. Oturma yüksekliği ayarlanabilen, sırt ve boyun desteği olan sandalyeler kullanılmalıdır. Masa ile dizlerin arası 5 santimetreden az olmamalıdır. Sırt, bacaklar ve dizler arasında dik açılı bir oturuş sağlanmalıdır. Bu şekilde iskelet ve kas sisteminde oluşabilecek rahatsızlıklar önlenmiş olur. Oturuş pozisyonunu sık sık değiştirmelidir. Uzun süreler aynı pozisyonda oturmak anatomik sorunlara, şekil bozukluklarına ve ortopedik hastalıklara yol açabilir.

YATAK SERT VE DÜZ OLMALI

Ayaktayken de baş dik ve düz, kulaklar tam omuzlar hizasında, göğsün duruşu dik olmalı. Bel ve boyun kavisleri normalden az veya fazla olmamalıdır. Karın dışarıya doğru fazla çıkıntılı olmamalı, omuzlar dik durmalıdır. Yatarken yatak sert ve düz olmalı, vücut ağırlığı ile içeriye çökmemeli; yastık çok alçak veya çok yüksek olmamalı, ense çukurluğunu desteklemelidir. Çok yüksek yastıklar başın askıda kalmasına, boynun zorlanmasına neden olabilir.”

→ devamı